Har du handlingen med at klargøre en handling, brug en af dine standardhandlinger?

2

Det står i TPH (side 160)

The ready action lets you prepare to take an action later, after your turn is over but before your next one has begun. Readying is a standard action. It does not provoke an attack of opportunity (though the action that you ready might do so).

Tager jeg dette for at betyde, at handlingen med at klargøre en handling selv er en standardhandling?

Hvis ja, gør det så "brug" min standardhandling for runden, eller er det simpelthen en måde at forhindre, at nogen flytter, standardvirker og derefter klarer en ekstra standardhandling?

dvs.. Hvis jeg bevæger mig 30ft, så klar en handling til at angribe; når min interupt sker, er min standard handling (til angrebet) stadig der, eller var den "brugt" af klargørelsen. Er det kun "brugt" ved færdiggørelsen for at blive brugt på tidspunktet for interupt?

    
sæt NeomerArcana 25.03.2016 / 00:36

2 svar

2

I.e. If I move 30ft then ready an action to attack; when my interupt happens, is my standard action (for the attack) still there, or was it "used" by the act of readying. Is it only "used" by the act of readying in order to be utilized at the time of interupt?

Kernen i din forvirring er, hvis jeg ikke tager fejl, "hvis jeg bruger min standardhandling for at gøre mig klar, hvordan skal jeg så have en handling tilbage for faktisk at bruge, når min beredte handling udløses?"

Klargøring af en handling er en standardhandling, men gennemgår beredskabet kræver slet ingen handlinger. Når du er klar til en handling, tager du det i det væsentlige på forhånd .

Hvis du for eksempel klarer en handling for at ramme en person med et spyd, når de kommer tæt på, vil det bruge standardhandlingen på din tur. Når en modstander ender med at oplade dig og opfylder de omstændigheder, du har forberedt på, så strejker du mod dem, uddriver ikke en anden handling; det sker bare.

    
svar givet 25.03.2016 / 16:20
3

Do I take this to mean that the act of readying an action is itself a standard action?

Ja.

If so, does this then "use" my standard action for the round, or is it simply a way to prevent someone from moving, standard acting, and then readying an additional standard action?

Det er en måde at forhindre, at nogen flytter, tager en standard handling, og derefter klarer sig.

    
svar givet 25.03.2016 / 01:06