When begrænset ønske duplikerer en stavning, er den duplikerede stavelse, der staver eller begrænset ønske?

13

Når stavningen begrænset ønske bruges til at duplikere en stavning, er den effekt den faktiske stavelse eller , i stedet er den effekt begrænset ønske reproduktion af stavens effekt?

Sor / Wiz stavningen begrænset ønske [univ ] ( PH 248)

lets you create nearly any type of effect. For example, a limited wish can do any of the following things.

  • Duplicate any sorcerer/wizard spell of 6th level or lower, provided the spell is not of a school prohibited to you.
  • Duplicate any other spell of 5th level or lower, provided the spell is not of a school prohibited to you.
  • Duplicate any sorcerer/wizard spell of 5th level or lower, even if it’s of a prohibited school.
  • Duplicate any other spell of 4th level or lower, even if it’s of a prohibited school.

...A duplicated spell allows saving throws and spell resistance as normal (but the save DC is for a 7th-level spell). When a limited wish duplicates a spell that has an XP cost, you must pay that cost or 300 XP, whichever is more. When a limited wish spell duplicates a spell with a material component that costs more than 1,000 gp, you must provide that component.

Jeg ved, at dette synes som det aldrig ville have betydning, så her er nogle steder, hvor den gør. (Et svar kan være nødvendigt at adressere følgende underspørgsmål individuelt afhængigt af hvordan svaret tackler hovedspørgsmålet.)

  • Kan begrænset ønske bruges til at duplikere effekten af drd spell på 4. niveau reinkarnere [trans] ( PH 270) for at være companion stavning af Sor / Wiz stave på sjette niveau beredskab [evoc] ( PH 213)? Det vil sige at stavningen reinkarnat normalt kan være et niveau 12 caster's beredskab s ledsager, men som ledsager er begrænset til en 6. eller lavere stave, en 7. niveau begrænset ønske duplikere stavningen reincarnate er muligvis ikke tilgængelig som en uforudsete s companion stavning. Bemærk: Relateret til dette spørgsmål .
  • Kan begrænset ønske bruges til at duplikere effekten af Sor / Wiz stavningen på 3. niveau tunger [div] ( PH 294), så en sådan effekt kan placeres i en mindre ring af staveopbevaring ? Det vil sige, at den typiske Sor / Wiz-version af stavningen tunger passer ind i en mindre ring med staveopbevaring , men et begrænset ønske duplikering af stavningen tunger kan ikke.
  • Kan begrænset ønske bruges til at duplikere effekten af Clr spell på 4. niveau dybere med staveevne [evoc] ( PH 243) for at opfylde forudsætningerne for at oprette en mindre ring af staveopbevaring ? Stavningen med staveevne er en forudsætning for oprettelsen af en ring af staveopbevaring , men et begrænset ønske duplikere stavningen I modsætning til stavningsevne er muligvis ikke en forudsætning for oprettelsen af denne vare.
  • (Bemærk at selvom 3 er ), burde caster sandsynligvis finde en venlig tjener snarere end (afhængigt af læsningen) bruger 300 XP pr. dag med at lave begrænset ønske es.)

        
    sæt Hey I Can Chan 02.10.2015 / 11:04
    kilden

    2 svar

    8

    Nej, men ...

    Hvis du duplikerer en staveffekt, og den gemte DC, der kommer ud, er til en 7-niveau stavning, så synes det mig, at effekten du får, er en 7. effekt. (Og dermed ikke egnet til beredskab, ring af staveopbevaring osv.)

    Men Limited Wish siger også, at det kan "Producere enhver anden effekt, hvis strømniveau er i overensstemmelse med ovenstående effekter". Det lader til, at du bare kunne ønske:

    • "Jeg ønsker at min beredskabsstav skulle få en støbning af reinkarnat, der er tilsluttet det."
    • "Jeg ville ønske, at min ring af staveopbevaring skulle få tunger stavet plugget ind i det."
    • "Jeg ønsker at mødes med" staveformet evne til stavning ", forudsætningen for at lave magiske genstande i dag."

    Jeg tror, at alle disse virkninger er "i kø" med den originale effekt af duplikerende staveeffekter.

        
    svar givet 02.10.2015 / 23:42
    7

    Når du vælger Begrænset ønske, tager stavningen du duplikat en spalte på 7. niveau, selvom staveeffekterne er af et 6. niveau stavkraft eller lavere.

    Den måde, som catch-all-effektlinjen med begrænset ønske læser, ser det ud som om RAI stavelsen duplikerer virkningerne ikke stavningen af stavningen. Du smider Begrænset Wish, og dens effekter er hvad du vælger, der er et 6. niveau-spell i Power eller lavere effekt. Spells skyldes allerede at være placeret i kraft og de fire kategorier (Wizard spells, ikke-guiden spells, forbudte guiden spells, forbudte ikke-guiden magi) bare skitsere, hvor meget mere strøm der skaber disse effekter er med din begrænsede ønske.

  • Du får Reincarnate effekten, men ikke på spellniveauet af Reincarnate.
  • Begrænsede Wish Effects kan ikke gemmes i Ring of Spell Storing af samme grund.
  • I henhold til regler for magiske genstande til artikler , skal stavningen normalt være kendt af caster som et krav, men ...

    Note that all items have prerequisites in their descriptions. These prerequisites must be met for the item to be created. Most of the time, they take the form of spells that must be known by the item’s creator (although access through another magic item or spellcaster is allowed).

  • Dette synes mig at betyde, at du bare har brug for effekten, ikke stavningen af stavningen, for at oprette varen. Hvad med at bruge en eksisterende Ring for staveopbevaring som en skabelon til en ny, aktiverer ringen for at tilføje effekten til den nye? Effekten af den ring, du forsøger at gøre, er ikke som stavningen, det er bare en meget relateret virkning; du gemmer ikke stavningen i ringen som du ville med en stav. Af denne grund vil jeg hævde, at Limited Wish ville arbejde for dette formål.

        
    svar givet 02.10.2015 / 15:27