Er et tegns tredje angreb betragtet som et sekundært angreb?

1

Jeg spiller en fiend totem barbarian så han får et goreangreb. Han får også et 3. angreb på niveau 11. Hvis han bruger denne gore angreb som sit tredje angreb, gør han stadig angrebet ved sin base angreb bonus -5?

    
sæt Grongnak 05.09.2016 / 18:26

2 svar

3

Universal Monster Rules om Naturlige angreb siger:

Creatures with natural attacks and attacks made with weapons can use both as part of a full attack action (although often a creature must forgo one natural attack for each weapon clutched in that limb, be it a claw, tentacle, or slam). Such creatures attack with their weapons normally but treat all of their available natural attacks as secondary attacks during that attack, regardless of the attack’s original type.

Nu står det, at de er sekundære angreb , det vil sige:

Secondary attacks are made using the creature’s base attack bonus –5 and add only 1/2 the creature’s Strength bonus on damage rolls. If a creature has only one natural attack, it is always made using the creature’s full base attack bonus and adds 1-1/2 times the creature’s Strength bonus on damage rolls.

Hvis du foretager en regelmæssig angrebsaktion (standard handling eller angrebsmulighed), kan du vælge at angribe med dit naturlige våben ved fuld BAB uden sanktioner.

Men hvis du vælger at bruge fuld-angrebsaktionen (fuldrunden), vil dine våbenangreb bruge din fulde BAB plus ekstra angreb fra høj BAB (også kendt som iterative angreb ), så dit sekundære angreb på BAB -5.

Dette betyder, at han ikke kan bruge sine ekstra angreb fra højt BAB til sine naturlige angreb.

Angrebene fra +11 og +6 BAB må være fra hans våbenangreb eller primære naturangreb, aldrig sekundære angreb, hvis du tilfældigvis får 3 eller flere naturlige angreb.

Multiattack er et monsterfeat, men reducerer straffen fra -5 til -2 for alle sekundære angreb.

Marilith er et godt eksempel på et statblock ved hjælp af både iterative våbenangreb med naturlige angreb på samme fuld-angreb handling.

Melee +1 longsword +24/+19/+14/+9 (2d6+8/17–20), 5 +1 longswords +24 (2d6+4/17–20), tail slap +17 (2d6+3 plus grab) or 6 slams +22 (1d8+7), tail slap +17 (2d6+3 plus grab)

Husk først at hun ikke tager de -5 til sekundære angreb som en evne, og hun har 6 arme og et halevåben. Nu kan vi se sine angrebsmuligheder:

  • Enkelt angreb med longsword eller tailslap på fuld BAB;

Eller

  • Fire iterative angreb med et longsword;
  • Fem angreb med longswords styret af hendes resterende fem våben;
  • Et enkelt angreb med hendes hale.

Eller

  • Seks slamangreb (ingen våben);
  • Et enkelt angreb med hendes hale.

Så lad os anvende dette på din barbar . Han har +11 BAB og et gore sekundært angreb, så hans fuld-angreb handling ville se sådan ud:

  • +11 Våbenangreb
  • +6 våben angreb
  • +1 våben angreb
  • +6 Gore Attack
  • Eller

  • +6 Gore Attack
  • +11 Våbenangreb
  • +6 våben angreb
  • +1 våben angreb
  • Hvorfor hans Gore er hans første eller sidste angreb i stedet for anden? Fordi reglerne for fuld angreb siger:

    If you get multiple attacks because your base attack bonus is high enough, you must make the attacks in order from highest bonus to lowest.

    Så alle iterative angreb skal ske i rækkefølgen af højeste BAB til laveste BAB-angreb, mens alt andet du stort set kan vælge den rækkefølge, du ønsker. Nogle GM'er giver dig mulighed for at anvende dem alle i størrelsesordenen højest til laveste (+ 11 / + 6 / + 6 / + 1) uanset deres type, men det er bare for at holde matematikken nemmere.

    Dette svar om naturlige angreb kan give dig en ekstra indsigt på naturvåbenes mekanik.

        
    svar givet 05.09.2016 / 19:41
    1

    Spørgsmålet kan ikke besvares, fordi du ikke kan bruge naturlige angreb med din BAB-angrebskæde.

    Du kan simpelthen ikke bruge dit gore naturlige angreb med din BAB første, anden, tredje eller uanset angreb.

    Den mest klare afgørelse er i kapitlet om bekæmpelse af naturals angreb :

    Natural Attacks: [...] You do not receive additional natural attacks for a high base attack bonus. Instead, you receive additional attack rolls for multiple limb and body parts capable of making the attack [...]

    Hvis du har adgang til et tredje BAB-angreb, kan du gøre tre angreb med et fremstillet våben og derefter udføre ekstra angreb med dine naturlige angreb (i dette tilfælde Gore Attack). De naturlige angreb, der bruges i kombination med våbenangreb, betragtes altid som sekundære angreb (hvilket er grunden til sekundære og -5 noter i beast totem rage power).

    For en udvidet forklaring på, hvordan naturlige angreb fungerer, skal du kontrollere " Hvordan gør flere naturlige angreb arbejde? ".

        
    svar givet 09.09.2016 / 19:43