Can du kaster en øjeblikkelig handling stave, mens du casting en en runde stavning.

13

Dette kom op på / r / pathfinder_rpg subreddit, og det fik mig til at spekulere på, er det muligt at kaste en øjeblikkelig handlingstastning, mens du caster en en omgang?

Ideen var, at nogen kunne begynde at caste Summon Monster på deres tur, få angrebet og kaste Emergency Force Sphere som en øjeblikkelig handling for at blokere angrebet og fortsæt casting Summon Monster.

For mig synes dette at være forkert, da du bliver nødt til at bryde dit fokus på at caste Summon Monster-spell for at fokusere på casting Emergency Force Sphere, og efter min viden, hvis du villigt taber koncentrationen på en stave, der bliver kastet, er det det samme som manglende en koncentrationskontrol, og stavningen er tabt.

Den pågældende syntes at være overbevist om, at stavens beskrivelse ikke angav, at ikke kunne bruge det på denne måde, det skulle være levedygtigt. (Selvom Pathfinder klart er en Rules-Can, ikke en Rules-Can't-spil).

Jeg ønskede at nå ud til jer og se om du har nogen information på den ene eller den anden måde.

    
sæt misterducky 15.04.2016 / 05:15
kilden

2 svar

29

Arbejder fra reglerne, der er angivet her , det virker som om ingen

Jeg vil gennemgå mit tankegang herom.

Som angivet i Casting tid:

  • En stave, der tager 1 runde til at kaste er en fuldrund handling. Det træder i kraft lige før begyndelsen af din tur i runden, efter at du begyndte at stave stavningen. Derefter handler du normalt, efter at stavningen er afsluttet.
  • Når du begynder en stave, der tager 1 runde eller længere at kaste, skal du fortsætte koncentrationen fra den nuværende runde til ... næste runde (i det mindste ). Hvis du mister koncentrationen før støbningen er færdig, mister du stavningen.

Og fra underpositionen Koncentration under Varighed:

  • Du kan ikke stave en stave, mens du koncentrerer dig om en anden . Nogle magi varer en kort tid efter, at du ikke længere har koncentreret dig.

Da Summon Monster har en støbningstid på 1 runde, forekommer det mig, at du bliver nødt til at afbryde koncentrationen for at kaste kraftkugle og dermed tabe casting af Summon Monster.

    
svar givet 15.04.2016 / 05:55
kilden
-9

Din person har ret: Du kan kaste nødstyrkfære , mens du er midt i casting summon monster .

For det første er der intet i teksten til nødstyrke , der udtrykkeligt forbyder det.

Der er heller ikke noget i teksten, der beskriver handlinger, der forbyder brugen af en øjeblikkelig handling under en anden handling. Ifølge beskrivelsen af øjeblikkelige handlinger ," en øjeblikkelig handling kan udføres til enhver tid - selvom det ikke er din tur "og" Du kan ikke bruge en anden øjeblikkelig handling eller en hurtig handling indtil efter din næste tur, hvis du har brugt en øjeblikkelig handling, når det ikke er din tur ... Du kan heller ikke bruge en øjeblikkelig handling, hvis du er fladfod. " Det ser ud til at være hele omfanget af reglerne for, hvornår øjeblikkelige handlinger ikke kan anvendes. Der er intet forbud mod at bruge øjeblikkelige handlinger, mens der støbes en anden stavning.

Umiddelbare handlinger er baseret på hurtige handlinger ; Teksten, der beskriver dem, nævner udtrykkeligt, at hurtige handlinger kan bruges til at kaste magi, og der er ikke noget derom, at det er umuligt, når du allerede kaster en anden stavning. Der er også linjen "Du kan tage en hurtig handling hver gang du normalt ville få lov til at handle gratis."

Det lyder som afsnittet om gratis handlinger os det næste sted vi skal se .. Og det ser ud til, at der ikke er noget, der forbyder dem under en anden handling. Faktisk ser du på beskrivelsen af Handlingstyper , er der endda denne linje: "Du kan udføre en eller flere frie handlinger, mens du tager en anden handling normalt. " Så der er eksplicit regelstøtte til at tage en gratis handling, mens du tager en anden handling - og derfor støtte til hurtig og øjeblikkelig handling under de samme omstændigheder.

Du nævnte, at koncentration er nødvendig for spellcasting, og du har ret ved det; Det hedder her , at "Hvis du begynder at stave en stave, men noget forstyrrer din koncentration, du skal foretage en koncentrationskontrol eller tabe stavningen. " Men liste over forhold, der tvinger dig til at foretage koncentrationskontrol , gør ikke inkluderer "casting a spell" - faktisk er der ikke noget endog sammenligneligt i tabellen.

I mangel af beviser for at stave en stavning som en øjeblikkelig handling forstyrrer enhver anden stavning, kan du tilfældigvis være støbning på samme tid, jeg må sige, at RAW understøtter din ven.

Åh, og du beskriver Pathfinder som et "rules-can" -spil, hvilket betyder, at det kun giver dig mulighed for at gøre noget, hvis det udtrykkeligt er tilladt i reglerne. Du tager fejl herom. Ting, som reglerne ikke udtrykkeligt tillader, indebærer at skrive dagligdags tekst ved hjælp af skrivematerialer fra udstyrslisterne, donere og dræbe ikke-rustningstøj og overbelaste en robåd indtil den synker. Alle disse ting og mere er tilladt. Pathfinder er hverken et rules-can-spil eller et rules-can't-spil; Ligesom de fleste rollespil er det "regler-ufuldstændigt."

    
svar givet 15.04.2016 / 06:03