Do X-lasere undgår at ramme touch AC?

4

X-laser tilstandene:

When making an attack with an x-laser, make a single attack roll and compare that result to the ACs of all creatures in a line extending out to the weapon’s maximum range.

Nogle mennesker hævder, at selv om de er angivet som et berøringsvåben, er ovenstående passage, der beskriver laserens særlige angreb format gør den ejendom stort set ude af drift - specielt den anvendte vekselstrøm er tegnets fulde vekselstrøm inklusive bonusser, som et trykvåben normalt udelukker. Er dette strengt taget korrekt?

    
sæt the dark wanderer 29.06.2017 / 08:39
kilden

2 svar

10

Nej

Mens ordlyden måske er uheldig, klarer våbenet at opnå det, der effektivt berører AC-målretning i kraft af touch AC, ikke rigtig noget.

Touch Attacks

Some attacks completely disregard armor, including shields and natural armor—the aggressor need only touch a foe for such an attack to take full effect. In these cases, the attacker makes a touch attack roll (either ranged or melee). When you are the target of a touch attack, your AC doesn’t include any armor bonus, shield bonus, or natural armor bonus. All other modifiers, such as your size modifier, Dexterity modifier, and deflection bonus (if any) apply normally. Some creatures have the ability to make incorporeal touch attacks. These attacks bypass solid objects, such as armor and shields, by passing through them. Incorporeal touch attacks work similarly to normal touch attacks except that they also ignore cover bonuses. Incorporeal touch attacks do not ignore armor bonuses granted by force effects, such as mage armor and bracers of armor.

Herfra kan vi se, at skabninger kun har en ægte rustningsklasse, på trods af den ofte brugte konvention om optagelse af tre separate numre på ens tegnark. Et touch-angreb kan siges at målrette på touch AC, men det er bare en sproglig genvej til at sige 'rustning og skjold og måske andre ting virker ikke, så målets AC er lavere end det normalt er normalt', ikke en helt separat statistik med forskellige regler.

Da X-laseren havde den avancerede skydevåbenegenskab 'touch', alle angreb med våbenloppen som touch-angreb (ja, endda pistolpiske). X-lasers brug er et angreb, så fjender kan ikke tilføje deres rustning, skjold eller naturlige rustningstjenester til AC ved beregning af AC med det formål at løse disse angreb.

    
svar givet 29.06.2017 / 08:39
kilden
6

X-Laser brande mod Touch AC.

Tabellen viser X-Laser som en touch våben, og dermed:

Touch: Attacks with the weapon resolve as touch attacks.

Hvis våbenet løst mod normal vekselstrøm, ville der absolut ikke være noget formål at være et touch våben, da våbenet ikke kunne gøre berøringsangreb overhovedet.

    
svar givet 29.06.2017 / 13:45