Så hjælper stavningen permanent HP for Necromancy-guider med funktionen Inured to Undeath?

23

hjælp stavning øger din nuværende og maksimale HP, men kun i varigheden af stavningen.

Men School of Necromancy Wizard er 10th level Inured to Undeath-funktionen (PHB, s. 119) siger:

your hit point maximum can't be reduced.

Betyr det, at et tegn med funktionen Inured to Undeath kan øge deres maksimale HP permanent ved at have hjælp tilsluttet dem, da stigningen fra hjælp aldrig kan falme væk selv efter at stavningen ophører med at være aktiv?

Hvis det er tilfældet, kan gentagne programmer af hjælp over flere engagementer skifte deres HP opad hver gang og øge deres HP uendeligt?

    
sæt KombatKingo 18.01.2018 / 13:35
kilden

4 svar

30

PHB, s. 205

The effects of different spells add together while the durations of those spells overlap. The effects of the same spell cast multiple times don't combine, however.

Instead, the most potent effect-such as the highest bonus-from those castings applies while their durations overlap. For example, if two clerics cast bless on the same target, that character gains the spell's benefit only once; he or she doesn't get to roll two bonus dice.

RAW siger ikke, at staver ikke kan stables, men at effekter af de samme staver ikke kan stables.

Som sådan kan argumentet gøres, at siden HP max aldrig blev reduceret igen, virkningen af hjælpestavningen aldrig forsvandt, hvilket gjorde karakteren uberettiget til at blive målrettet igen med stavningen, medmindre den er med en højere stavning niveau; RAW fastslår, at målet er påvirket af den mere potente staveffekt. Selv da ville de kun få den højere maks. HP-bonus, ikke begge.

Det kan stadig være en permanent maks. HP-stigning, men en der ikke kan gentages, så det er måske ikke nødvendigt at modvirke det.

    
svar givet 18.01.2018 / 13:55
20

"Inured to Undeath" er en beskyttende funktion, og selvom det ikke udtrykkeligt er angivet, skal implikationen være, at din maksimale HP ikke kan reduceres under sit normale niveau. Man kan også fortolke, at tabet af maksimal HP fra slutningen af støtten ikke er en reduktion, men et tab af en tilføjelse.

I begge tilfælde fejler den stillede fortolkning den sundhedsforståede test. Det er meget usandsynligt, at designerne har til hensigt at producere en uendelig HP-enheds-combo. Så vi skal søge den mest sandsynlige betydning fra den skrevne regel.

    
svar givet 18.01.2018 / 15:51
0

betyder det, at et tegn med inured til undeath kan øge deres maksimale HP permanent? Ja

Inured to Undeath

Beginning at 10th level, you have resistance to necrotic damage, and your hit point maximum can't be reduced.

RAW, dette synes at betyde, at når du har modtaget et maksimalt stigningspunkt for rammepunktet hjælp , vil denne stigning forblive, selvom stavningen selv er ophørt med at være aktiv.

Kan teksten så stable flere hjælpestaver for at øge deres HP uendeligt? Nej

Ifølge PHB:

The effects of different spells add together while the durations of those spells overlap. The effects of the same spell cast multiple times don't combine, however.

Bemærk vægten på stavens virkninger og ikke stavningen selv. Karakteren nyder stadig fordelene ved hjælp og kan derfor ikke udnytte en anden gang.

    
svar givet 19.01.2018 / 17:29
-6

Inured to Undeath

Beginning at 10th level, you have resistance to necrotic damage, and your hit point maximum can't be reduced. You have spent so much time dealing with undead and the forces that animate them that you have become inured to some of their worst effects.

Selvom sætningerne "modstand mod nekrotisk skade" og "dit slagpunkt maksimalt ikke kan reduceres" er forskellige, kan hele stykket bruges til at hævde, at din HP ikke kan reduceres kun fra nekrotiske effekter. Den anden linje bekræfter dette ved at tale om, at din karakter er inured til de værste virkninger, som undead har. Hvis du tager lige linjen "dit slagpunkt maksimalt kan ikke reduceres", så selv med din konstitution score reduceret ville ikke reducere hit point.

Og hjælp er en voldsstavelse, så det ville ikke falde ind under ikke at miste HP til nekrotiske virkninger.

Trøde, at dette var et godt svar, men se, at det egentligt, hvad jeg siger, er, at GM'en kan styre ellers, hvilket faktisk er 0, så det siger ikke noget. Selvom der allerede er sendt svaret, så vil det forlade det.

    
svar givet 18.01.2018 / 15:29