How bliver en vampyr med "Methuselah's Thirst" fuld?

10

Feederfejlen "Metuselahs tørst" på side 181 siger "Din sult kan kun være helt slagt af blodet fra overnaturlige væsner ... ellers forbliver det konstant på mindst 1".

Er dette en erstatning for den sædvanlige regel, hvor den eneste måde at "fuldstændig slække" sult på er at dræne og dræbe et menneske? (s.212) Stabler de? Hvis ja, er din sultestue etager på 2, indtil du finder nogen overnaturlig at drikke fra? Eller skal du dræne en overnaturlig væsen ihjel for at miste din sidste sultestød?

    
sæt Jadasc 22.11.2018 / 20:10

2 svar

5

Ja, dette erstatter reglen, hvor du kun kan få sulten 0 ved at dræbe nogen. Da Methuselahs tørst erstatter den normale begrænsning af "dræning af et menneske", er der ingen stabling involveret. Heldigvis er der heller ikke noget om dræning i fejlteksten, hvilket betyder, at du ikke behøver at dræbe en overnaturlig skabning for at skyld din sult (som med den nuværende meta ville være dødelig, vil jeg sige).

Men: I svagteksten står det også: "[..] forbliver det konstant på mindst 1. (Eller højere afhængigt af blodpotency (se side 215)." [V5, s. 181]

Så blodpotentialet gælder stadig med dette, hvilket betyder at du skal redigere tabellen på side 216 lidt for at passe til dine behov. Den første reelle ændring i din mindste sult gælder på Født 5 ("Skal dræne og dræbe et menneske for at reducere sult under 2", [V5, side 216]). Så hvis du er gammel nok sidder du fast ved 2 - eller senere 3 - Sult, hvis du ikke drikker fra et overnaturligt væsen.

Det er ligegyldigt, om du dræber et menneske overhovedet, du får ikke noget ved at gøre det ... Selvom du, hvis du er i Kraft 5+, også slår du mindre Sult per menneske, så du måske nødt til at dræne dem for at få noget fra dem overhovedet ...

    
svar givet 23.11.2018 / 10:13
2

[V5, side 211]: "Kun dræning af et menneske af blod, der dræber dem, kan reducere sulten til 0."

RAW siger, at du IKKE kan reducere sulten til 0 fra overnaturligt blod, kun ved at dræne og dræbe en menneske .

Hvis dette er sandt, ville menneskeligt blod være mere magtfuldt i slagtende slægtstørster end slagtet blod, da det ville være den eneste måde at slække tørsten fuldstændigt på.

[V5, side 213]: "Fodring fra en vampyr på mindst to niveauer af blodpotency højere end drikkeren slager 2 point sult for hvert punkt af sult, som donoren har fået."

Det hedder klart, at slægtet blod kan være mere magtfuldt ved slakende sult end normalt humant blod.

[V5, side 181]: "Fejl: Metuselahs tørst. Din sult kan kun være helt slagt af blodet fra overnaturlige væsner."

RAW, hvis kombineret med udsagnet fra s. 211, betyder, at en slægt med denne fejl aldrig kan slække deres sult fuldstændigt som overnaturlige skabninger, blod kan bare ikke gøre det.

Det er klart, at der mangler noget, da disse udsagn er i modstrid med hinanden. Metuselahs tørstfejl indikerer, at det bør være muligt fuldt ud at slæbe din sult på overnaturligt blod, ikke kun for dem med fejlen.

Så gør udsagnet under Feeding from Other Vampires: [V5, side 213]: "En vampyr, der feeds på en anden vampyr slager 1 point af deres sult for hvert punkt af øget sult, de påfører donoren, villig eller uvillig."

Jeg siger, at der er en fejl i bogen, da disse regler er i modstrid med hinanden.

Mit forslag til en løsning:

Skift sætningen på side 211: "Kun dræning af et menneske eller en overnaturlig væsen af blod, der dræber dem, kan reducere sulten til 0."

Tak for kommentaren Marius. Redigeret min foreslåede løsning til at indarbejde dit råd.

    
svar givet 31.12.2018 / 22:04