Can Jeg sætter og tegner det samme våben i en enkelt tur?

11

Jeg spiller et niveau 4 Eldritch Knight, der skal bruge et longsword og pisk med dual wielder feat, som jeg tog på niveau 4. Som det viser sig kan jeg ikke kaste magi med 2 våben i mine hænder, så jeg havde at tænke på noget.

Kan jeg bruge de 2 våbeninteraktioner fra dual wielder-feat på et enkelt våben?

You can draw or stow two one-handed weapons when you would normally be able to draw or stow only one.

Jeg tænkte på følgende arrangement af begivenheder.

  • Jeg starter turnen med begge våben i mine hænder
  • Jeg sætter pisken
  • Jeg bruger grøn flammeblad med mit længdeord som 1d10 + GFB skade
  • Jeg tegner mit pisk igen.

Er det muligt eller overvejer jeg noget?

    
sæt darnok 24.12.2018 / 15:05
kilden

3 svar

26

Dual Wielder tillader kun tegning / stødning af et andet våben

Din plan ville falde over i sidste trin, fordi du kun får en gratis objektinteraktion pr. tur.

Fra "Anden aktivitet i din tur" (PHB, s. 190) :

You can also interact with one object or feature from the environment for free, during either your move or your action. For example, ... you could draw your weapon as part of the same action you use to attack.

[...]

If you want to interact with a second object, you need to use your action.

Dual Wielder-feat giver dig ikke to gratisobjekt-interaktioner, det lader dig tegne eller stude to våben på samme tid i stedet for en. Tegning og opbevaring af Det samme våben kan tydeligvis ikke gøres samtidigt, så det ville kræve to genstande interaktioner at opnå.

Den relevante fordel ved Dual Wielder feat (PHB, s. 165):

  • You can draw or stow two one-handed weapons when you would normally be able to draw or stow only one.

Som det står vil din plan kun virke, hvis du ventede, indtil du næste gang drejede pisken igen, eller hvis du fandt en måde at have to handlinger (f.eks. hast , Action Surge osv. ), så du har en ekstra handling til at tegne pisken igen.

Når det er sagt, green-flame blade , især som jeg forstå det, ville ikke kræve, at du slår pisken væk, da den ikke kræver en somatisk komponent, og materialekomponenten er "et våben" (SCAG, s. 143). Det siger videre:

As part of the action used to cast this spell, you must make a melee attack with a weapon...

Så du kan springe over alt denne piskeglering og bare kaste stavningen med din handling ved at bruge din kniv i hånden (den anden side er irrelevant).

    
svar givet 24.12.2018 / 15:28
kilden
7

Kort svar? Ingen.

... fordi Dual Wielder ikke giver dig to våbeninteraktioner. Det gør din ene våbeninteraktion påvirker to våben ad gangen. Det giver dig ikke mulighed for at opdele det, det giver dig ikke mulighed for at anvende det to gange på samme våben. Det lader dig bare tegne begge våben på en gang eller sheathe dem begge på én gang

    
svar givet 24.12.2018 / 15:28
0

Nej, fordi tegningen din pisk igen i slutningen af turnen er ikke en del af dit træk eller din handling.

You can also interact with one object or feature of the environment for free, during either your move or your action. For example, you could open a door during your move as you stride toward a foe, or you could draw your weapon as part of the same action you use to attack.

Når du sætter din pisk, gør du det for at kaste en stave (fordi du har brug for en frihånd).

Når du tegner din pisk efterfølgende, er det ikke i løbet af noget. Din handling er overstået. Hvis du forsøgte at tegne det "under din bevægelse", ville jeg også forkaste det, da (1) du kan interagere med et objekt enten under dit træk eller din handling, og du har allerede interageret med det under din handling og (2) vigtigere, at tegne et våben gør det ikke lettere din bevægelse.

    
svar givet 25.12.2018 / 03:33